التخطي إلى المحتوى

ظلام يغطي شرق أوكرانيا.. كييف: روسيا ضربت محطات الطاقة

أحدث الفنان المصري باسم سمرة ضجة وذلك بعدما كشف أن الفنان أحمد السقا كان السبب الأول في استبعاده من فيلم “الجزيرة 2″، حيث تسبب في تهميش دوره بفيلم “إبراهيم الأبيض”.

بعد الحكم بحبسه وتغريمه مليون جنيه.. من هو عمرو ماكجيفر؟

و قال سمرة في حواره مع الإعلامي عمرو الليثي ببرنامج “واحد من الناس”: “أنا شخصيتي في فيلم الجزيرة تعرضت للقتل عشان مظهرش في الجزء التاني، و الجزيرة كان هيبقى في جزء تاني، وأنا لو موجود كان كلهم هيقعدوا في البيت، أشطر واحد أنا، حتى أشطر من السقا بكتير طبعا، هو في حتة وأنا في حتة”.

كتمان السّر | صحيفة الخليج

 

و أضاف” نفس الشيئ حصل معايا في فيلم إبراهيم الأبيض، و شالوا دوري تقريبا، عشان وجودي كان هيعمل قلق، أنا عملت دور أكتر من رائع، وبنط من الدور السابع وكان في مخاطرة كبيرة”.

وتابع” رحت الافتتاح لقيت الدور كله اتقص، وكان في أحمد رزق مشي من الفيلم أصلا، مظهرش ولا لقطة، وأنا رأيي أحمد السقا اللي عمل كده”.

و قال سمرة في نهاية لقائه: “أحمد السقا تحياتي إزيك يا حبيبي، هزعل ليه هو الخسران، السقا قالي بعد كل إلي حصل أنا مش مسؤول عن أي حاجة، هو أنا المنتج؟ أنا المخرج؟”.

وأنا سألت مخرج فيلم “إبراهيم الأبيض” وقالي إنه كان مشهد معقد جدا، بتخانق أنا والسقا وبعدين بقع من الدور السابع، وبمسك ونقعد نقول حوار بعدين أقع، فقال لي الجرافيك مظبطش، اسمه مروان حامد، ابن وحيد حامد الأستاذ الكبير، وعمل لي عمارة يعقوبيان كان رائع”.

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *